Brisbane - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van erik-downunder - WaarBenJij.nu Brisbane - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van erik-downunder - WaarBenJij.nu

Brisbane - Cairns

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2014 | Australië, Cairns

Hoi allemaal, ben een beetje lui geweest maar na een maandje is het wel weer is tijd voor een nieuw verslag. Ben ondertussen helemaal naar boven naar Cairns gereisd.

Na het geweldige NZ, waar mijn vorige verslag eindigde, ben ik op vrijdagavond 25 april weer geland in Brisbane. Zaterdag heb ik lekker gelegen bij de lagoon in het centrum, een klein kuntmatig strandje met een zwembad. Zondag ben ik met mijn creditcard in mijn linkerhand naar de travel agency gegaan om mijn activiteiten tussen Cairns en Brisbane te boeken. Met dat allemaal geregeld, kon de volgende dag het volgende deel van mijn reis starten.

Mijn eerste stop was een klein strandplaatsje Mooloolaba. Hier heb ik heerlijk relaxt op een surfboard gestaan en rondgepeddelt, wat heel origineel stand up paddling wordt genoemd. Woensdagavond ben ik dan verder gegaan naar Noosa. Hier heb ik in een nationaal park rondgelopen met veel regenwoud. Ook naar het strand geweest, maar na een half uur moest ik vluchten voor stortbuien.

Vrijdagochtend 2 mei ben ik naar Rainbow Beach gegaan. Er was daar maar een straat, maar het is de ideale plek om Fraser Island van te doen. Smiddags werden we in groepen van 8 ingedeeld die samen in een jeep gingen. We bestelden alcohol, dat de volgende dag netjes klaarstond om in te laden en zaterdagochtend vroeg gingen we op stap. Lekker op het strand van het grootste zandeiland ter wereld rondgereden, een meertje bezocht, dingo's gezien (google even als je ze niet kent) en s'avonds dronken geworden aan het kampvuur op onze camping. We sliepen in tenten.

Zondag, 2 uur later dan gepland omdat onze gids een held is, weer rond 10 uur ofzo op stap gegaan. We zijn naar een ander klein soort van meertje gegaan. Daar wat gezwommen. Later zijn we een grote rots op geklommen, waar vroeger alle aboriginals vanaf gegooid werden. Vanaf daar zagen we een paar haaien en schildpadden. S'avonds zelfde concept als eerste avond, alleen was het een stuk kouder. De volgende en laatste dag reed ik naar lake mckenzie. Een heel mooi, helder groot meer. Was een mooie rit. We gingen echt op en neer. Vooral mensen achterin vlogen af en toe uit hun stoelen.

Eenmaal terug in Rainbow Beach afterparty gehad en dinsdag bleef ik nog een dag om te sandboarden. Dat was wel lachen. Daarna nog de zonsondergang gekeken. De volgende dag was weer een dagje in de bus naar 1770. Ik was daar donderdag, vrijdag en zaterdag. Zaterdagavond nam ik weer de nachtbus naar Airlie Beach vanwaar ik de Whitsundays deed. Het enige vermeldingswaardige wat ik heb gedaan in 1770 is de Scooteroo. Met een groep van zo'n 20 op automatische scooters rondgereden. Ik had een grote omdat ik zo lang was en die ging vrij snel. Haalde wel de 85 in stukken omlaag. Ook tientallen kangeroes gespot onderweg.

Zondag de 11de kwam ik in Airlie beach aan. Eigenlijk vooral geslapen, gezien ik oververmoeid was van de busrit. Ik moest daar wachten op mijn Whitsundays trip van donderdag. De dagen ervoor kan ik samenvatten met lagoon en de bar. Er was ook niks anders daar. Donderdagmiddag gingen we op de boot. De eerste dag vaarden we alleen richting Whitehaven beach waar we S'avonds om 9 uur aankwamen. De wind was vrij sterk, dus er waren wel wat mensen zich aan het legen. Ik voelde me prima, zolang ik in de frisse lucht was en niet binnen zat.

Vrijdagochtend gingen we naar Whitehaven Beach. Een heel mooi wit strand. Daar wat foto's gemaakt en gezwommen. Het was in het begin bewolkt en na een tijdje begon het zelfs met bakken uit de lucht te komen. S'middags gingen we snorkelen en toen scheen het zonnetje weer. Het snorkelen was super. Heel veel vissen en ook wel mooi koraal gezien ondanks dat veel verwoest was door een cycloon een paar jaar terug. We voerden ook de vissen, waardoor er echt gigantisch veel kwamen. De tweede avond was heel gezellig met de groep en ook de twee gasten van de staff.

Dus zaterdag met 4 uur slaap s'ochtends weer snorkelen. Iets minder vissen, dus vond vrijdag beter. Daarna weer terug naar Airlie Beach na een geweldige trip. Zaterdag hadden we weer een afterparty en zondag ben ik naar Cairns gereden. Ritje van 11 uur. Afgelopen maandag een beetje gerelaxt, weer was niet zo goed, en vroeg naar bed. Dinsdag had ik een dagcruise naar de Great Barrier Reef. Daar twee keer gesnorkeld. Schildpadden, vissen (nemo onder andere) en mooi koraal gezien.

Woendag en donderdag had ik een trip naar het regenwoud. Was op zich prima, alleen ik kwam 1 uur smiddags bij mijn hostel daar aan en werd 1 uur weer opgehaald. En het regende zoals gewoonlijk. Dus verveelde me nogal daar. Vrijdag werd ik ziek wakker. Koorts, hoofdpijn enzo en heb eigenlijk op een uitstapje naar de supermarkt na, alleen op mijn bed gelegen. Veel gerust dus en gister was ik vrijwel hersteld. Ook eindelijk lekker weer buiten in de stad met 320 zonnige dagen per jaar ofzo zeggen ze. Dus naar de lagoon gegaan en gerelaxt daar. Wat Game of Thrones gekeken ook.

Vandaag is weer een prachtige dag. Ga lekker van de zon genieten en vanavond stappen, want is mijn laatste dag in Cairns. Morgen vlieg ik terug naar Sydney en dinsdag vlieg ik Alice Springs in de Outback. Heb samen met een Oostenrijker een driedaagse tour geboekt daar met een nacht ervoor en erna. Ben dan zaterdag terug in Sydney en vlieg maandag voor een weekje naar Bangkok om de regering omver te werpen. 10 juni land ik weer op Schiphol dus het zit er weer bijna op. Zie jullie binnenkort weer!

  • 25 Mei 2014 - 04:14

    Margo:

    Hoi Erik

    Wat leuk om je verslag weer te lezen. Inderdaad weer even geleden, maar leuk om je hele verhaal te lezen en een beetje een beeld te krijgen van wat je daar doet! Hopelijk voel je je intussen een stuk beter zodat je van de Outback kan gaan genieten! Enjoy the last couple of days in Aussie en alvast veel plezier in Bangkok! Groetjes van ons allemaal, Margo en de rest!

  • 25 Mei 2014 - 12:20

    Desiree:

    Jeetje man, wat een hoop ontzettend leuke dingen heb je al gedaan! Fantastisch.
    Nog heel veel plezier en geniet van het laatste stuk.
    En ..... ik zou me maar niet bemoeien met die Thaise politiek, voordat je het weet zit je in de cel !
    Hebben je vader en moeder wel weer een leuke extra vakantie naar Thailand natuurlijk...

  • 25 Mei 2014 - 15:27

    Gerlinde:

    Hi Erik, mooie verhalen weer, nog heel veel plezier, een goede reis terug en tot de 12e want het schijnt dat je zus gewoon gaat slagen! Groetjes Gerlinde en fam

  • 25 Mei 2014 - 16:37

    Arno:

    Hoi Erik,
    Wederom een leuk verslag.
    Geniet van je laatste dagen in down under en nog veel plezier in Thailand.
    Hier in Nederland is het ook zomer aan het worden, dus als je weer terug bent kan je je surfkunsten op de Noordzee vertonen :-)
    Groetjes,
    Pap

  • 25 Mei 2014 - 17:22

    Trudy:

    Hoi schat,

    Heerlijk om weer een verslag van je te lezen.
    Het is dan even of ik het je zelf hoor vertellen aan me met jouw woorden en je humor daarbij.
    Ja, nog een paar weekjes en dan ben je weer bij ons.
    Je hebt een fantastische reis gemaakt.
    Niemand neemt deze ervaringen en belevenissen van je af.
    En ik ben ontzettend trots op alles wat je onderneemt en allemaal zelf regeld.
    Er komt straks geen kind naar huis die zijn ouders overal bij nodig heeft.
    Nee, je zal zoveel geleerd hebben, omdat je al maanden al je zaakjes zelf geregeld hebt.
    Een echte wereldreiziger!
    Geniet er nog maar van en veel liefs van mij,
    Mam

  • 26 Mei 2014 - 23:17

    Marja:

    Hoi Erik,

    Ik heb met heel veel plezier jouw verslag gelezen. Wat kun je in zo'n korte tijd ongelofelijk veel meemaken. Het is genieten van het landschap, de zee en ik denk vooral ook van de mensen om je heen. Wat een grappige foto's zie ik voorbijkomen (heb je zelfs je spierballen bij nodig). Ik wens je voor de laatste weken nog veel (reis)plezier. En tot gauw!
    Groetjes,

    Marja

  • 28 Mei 2014 - 00:09

    Marco:

    Ik zie heel veel herkenbare plaatsen en dingen! Klinkt goed allemaal dus! Thailand heeft een avondklok van 10 uur dus geniet nog maar ff van het stappen ;) Gr Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

Het zit er weer op

25 Mei 2014

Brisbane - Cairns

24 April 2014

Back to Oz

07 April 2014

Kiwiland verkennen

27 Maart 2014

Eerste verslagje vanuit Australie

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 10563
Totaal aantal bezoekers 13628

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: