Back to Oz - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van erik-downunder - WaarBenJij.nu Back to Oz - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van erik-downunder - WaarBenJij.nu

Back to Oz

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

De tijd vliegt vliegt en mijn verblijf in NZ zit er alweer bijna op. Morgen vlieg ik terug naar Brisbane Australië. Tijd voor een verslag.

Na Greymouth ben ik, 8 april geloof ik, naar Franz Josef Glacier gegaan. Hier heb ik een skydive van 16000 feet (bijna 5km) gedaan met meer dan minuut vrije val! Echt heel vet. Ik had uitzicht op de bergen, de zee, de maan en de zon, want was met zonsondergang. S'avonds kwam ik net tekort om te winnen met limbodansen. De volgende dag een wandeling gemaakt. Kon helaas niet op de gletsjer tenzij ik een vermogen betaalde voor een helikoptervlucht, dus liet dit maar ziten.

De volgende dag naar lake wanaka gegaan. Kwamen redelijk laat aan, dus buiten poolen niet veel gedaan. Na een nacht vertrokken we weer, maar nu richting queenstown! Overdag daar een hele stijle wandeling gedaan naar een viewpoint waar je uitzicht had op queenstown, het meer daar en de bergen. Was dus wel prima tijdverdrijf. Het is daar echt geweldig stappen. Heel veel leuke tenten. Dus het was heel gezellig s'avonds en de avond daarna.

Brak maar voldaan ben ik, zondag 13 april zitten we ondertussen, weer verder zuid gegaan in de stray bus voor een cruise op milford sound. Voor degene die het niet kennen google het even. Echt heel mooi! Ook geluk met het weer gehad, want is daar vaak slecht en had strakblauwe lucht. S'avonds sliepen we in de middle of nowhere waar om 10 uur s'avonds de stroom werd uit gedaan om stroom te besparen. Op zich wel grappige ervaring.

De volgende dag gingen we verder naar invercargill. Beetje een dood stadje dus divergent in de bios gekeken. Dinsdag gingen we weer noord terug naar queenstown. Gezien ik donderdag jarig was, besloot ik daar een paar extra nachten te blijven. Is de beste plek in NZ om je verjaardag te vieren vind ik. Woensdag heb ik een wasje gedaan. Heerlijk als alles weer schoon is! Verder niet veel gedaan, echt heel koud en regenachtig in queenstown. Donderdag was mijn 21ste verjaardag! Met een andere nederlander een taart gehaald. Niet te vreten, maar gaat om het idee. Toen met hem en een Deen een grote maaltijd gehaald bij de kfc. S'avonds weer feesten. Was heel gezellig, alleen alles sloot om 12 uur door goede vrijdag... Wel nog mijn dertigste fergburger gehaald. Die zijn geniaal.

Vrijdag ben ik verder gegaan naar mt cook en zaterdag naar rangitata. Bij allebei niet veel boeiends gedaan door het slechte weer. 1e paasdag gingen we naar Kaikoura. Daar een wandeling gemaakt en zeeleeuwen gespot. S'avonds was alles dicht door Pasen, maar dat was geen probleem gezien ik de volgende dag 5 uur op moest om met dolfijnen te snorkelen. Een hele gave ervaring. Waren er wel 100 en ze kwamen heel dichtbij en deden ook rare trucjes met springen enzo. Daarna gingen we gelijk door naar de ferry terug naar wellington op het noordereiland. Daar kwamen we pas laat aan en zijn we dinsdagochtend weer vroeg vertrokken.

Na 10 uur in de bus kwam ik dinsdag aan het einde van de middag weer terug in auckland aan. Gister was het redelijk weer, dus ben ik naar een strandje in de buurt gegaan en daar gerelaxt. S'avonds een drankje gedaan in de stad. Vandaag heb ik wat dingen uitgezocht over Australië en een filmpie gekeken en ik ga na dit verslag me weer klaarmaken voor een mooi avondje auckland.

Heb een hele mooie tijd in NZ gehad. Een heel mooi land, veel mensen ontmoet, vette activiteiten gedaan, uit een vliegtuig gesprongen, enz. Morgenavond vlieg ik terug naar Brisbane om verder naar het noorden te reizen. Fraser islands, whitsunday islands, enz. Terug naar de tropische temperaturen. Heb er zin in!

  • 24 April 2014 - 11:02

    Arno:

    Hey Erik,
    Leuk weer je verslag te lezen.
    Je hebt weer een hoop gezien en beleefd.
    Je moeder en ik zijn op dit moment ook even op reis, wij zitten in Berg en Dal bij Nijmegen in een huisje. Het is hier heerlijk en we vermaken ons prima!
    Goede reis naar Brisbane en veel plezier verder in Australie.
    Je hebt nog een aantal hele leuke dingen daar op het programma staan.
    Groetjes Pap.

  • 24 April 2014 - 11:16

    Trudy:

    Hoi schat,

    Wat kan jij toch mooie en duidelijke verslagen schrijven! Dat wist ik niet van je.......
    Een week geleden hebben we op je verjaardag geskypt.
    Het was fijn je zo te zien en te spreken. Ik ben supertrots op je.
    Geweldig wat je allemaal onderneemt. Je hebt een fantastische, onvergetelijke tijd.
    Niemand neemt dit nog van je af.
    Blijf genieten, pas goed op jezelf en veel liefs van mij,
    Mam

  • 24 April 2014 - 12:19

    Desiree:

    Jeetje Erik, wat een geweldige tijd heb je daar downunder.
    Als ik 25 jaar jonger was, wist ik ook wel wat ik ging doen.
    Geniet ervan en we wachten met spanning op je volgende verslag.
    Groetjes,
    Désirée

  • 24 April 2014 - 22:49

    Marja:

    Wat een belevenissen allemaal. Heerlijk dat je de mogelijkheid hebt om nu zo te genieten. Ik wens je nog heel veel plezier!
    Groetjes,

    Marja

  • 25 April 2014 - 04:16

    Margo:

    Hee Erik,
    Heel leuk om je verslag weer te lezen en wat hou je het allemaal goed bij! Hartstikke leuk dat je het daar zo naar je zin hebt en zoveel kan zien en doen en gezellige mensen kan ontmoeten. Geniet er verder nog veel van en keep up the good work met de verslagen!
    Veel groetjes
    Margo

  • 03 Mei 2014 - 11:13

    Steef Wouters:

    Hee Erik,

    Weer en hoop gedaan zeg. Fantastisch. Ga zo door zouden wij zeggen.
    Groet en geniet.

    Fam Steef Wouters

  • 17 Mei 2014 - 02:14

    Anja Van Wijk:

    Hoi Erik

    Ik was je al aan het zoeken bij waar ben jij , maar kon je niet zo snel vinden. Toen heb ik het maar even aan je moeder gevraagd hoe ik je het beste kon vinden.
    Heel leuk om je reisverslagen te lezen. Je hebt al veel bijzondere dingen meegemaakt.
    Deze ervaringen nemen ze niet meer van je af.
    Geniet er van.

    Groeten Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

Het zit er weer op

25 Mei 2014

Brisbane - Cairns

24 April 2014

Back to Oz

07 April 2014

Kiwiland verkennen

27 Maart 2014

Eerste verslagje vanuit Australie

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 13627

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: