Eerste verslagje vanuit Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van erik-downunder - WaarBenJij.nu Eerste verslagje vanuit Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van erik-downunder - WaarBenJij.nu

Eerste verslagje vanuit Australie

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg

27 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Hallo mensen, mijn eerste verslag hier vanuit het grauwe Brisbane. Vlieg morgen naar Nieuw Zeeland, dus vind dit wel een mooi moment voor een verslag om het eerste deel van de reis af te sluiten.

Maandag 11 maart afscheid van paps en mams en bij de Chinezen aan boord gegaan voor een lange reis. De vlucht was prima. Paar goede maaltijden en je kon lekker films kijken om de tijd te doden. Een stewardess gooide wel nog een beetje drinken over me heen, maar na 20 maal excuses vergaf ik haar maar. Dinsdag een 9 uur stop gehad in Taipei waar ik even de stad in ben gegaan om wat van de hectiek mee te krijgen in het verkeer en een soort pannenkoek met chocolade saus te eten.

Tijdens de vlucht was ik al Roel en Leah tegen gekomen met wie ik ook in hetzelfde hostel zat, gezien we alle drie met Australian Backpackers reizen en de eerste 2 nachten in hun hostel verblijven. Mathijs bracht ons naar ons hostel. We hadden samen een kamer, met nog een Australier. In het hostel zitten dan ook vrijwel alleen Nederlanders en wat verdwaalde Australiers.

We hadden al snel contact met wat Nederlandse gasten en hebben s'avonds een biertje gedaan in het hostel. Donderdag zijn we de stad in gegaan omdat Leah en Roel wat dingen moesten regelen bij de bank gezien ze willen werken en ik kon op die manier wat van het centrum zien. S'avonds zijn we naar de kroeg gegaan met een nieuwe groepsreis die was aangekomen. De muziek was er een beetje apart, maar het was wel gezellig met de groep.

Vrijdag lekker op het strand gelegen en s'avonds zijn we met een gitaar naar het strand gegaan. Was heel gezellig tot er een snaar kapot ging. Nu wou ik in het weekend naar de Blue Mountains, maar alle hostels zaten al vol dus dat werd lastig. Ga daar nu aan het eind van mijn reis naartoe. Ben daarom het weekend naar een hostel in het centrum gegaan om St Patricksday mee te maken. Zondag naar de parade geweest die typisch Iers eindigde met een gigantische regenbui.

Voor maandag had ik een 5 daagse surfkamp geboekt. Maandag eigenlijk de hele dag in de bus gezeten. Bij aankomst een lekkere grote (te zoute) maaltijd gehad. Ik sliep op een camping in de middle of nowhere in de buurt van byron bay. Heel relaxt daar. Je sliep in een klein huisje met alleen een bed, maar meer heb je ook niet nodig. Je krijgt daar drie maaltijden per dag.

Dinsdag de eerste surfles. Was nog wel wat aftasten, had het nog nooit gedaan. Ik kreeg op dinsdag, woensdag en donderdag 2x 2 uur les en op vrijdag 1x 2 uur les. Het zijn grote boards wat het wel wat makkelijker maakt en heb het wel een beetje onder de knie gekregen. Kan in ieder geval staan. S'avonds was het er heel gezellig. Dinsdag een beach party, woensdag een kampvuur en donderdag karaoke.

Vrijdag (de 21ste zitten we ondertussen) ben ik na de laatste surfles naar Byron Bay vertrokken. Een redelijk klein, heel hippie surfplaatsje. Eerste nacht had ik plek in de Arts Factory, wat DE hippie plek is van Byron Bay. Niet heel veel van de sfeer daar meegekregen, want ging al snel bij aankomst eten en stappen. Voor de dag erna zat het al vol, dus moest ik naar een ander hostel.

Je hebt in Byron Bay een grote mainstreet waar alles is. Verschillende clubs, pubs en strandtenten en je loopt zo naar het strand. Ben hier vier nachten gebleven. Overdag lekker naar het strand en s'avonds wat drinken bij het hostel of stappen. Ook een keer met zonsondergang naar de vuurtoren gelopen waar je heel mooi uitzicht had.

Dinsdag ben ik verder getrokken naar Surfers Paradise. Ging daarheen met verhalen in mijn achterhoofd van dat het DE place to be is als het om uitgaan gaat. Ik kwam echter in een heel dood hostel terecht waar we maar 2 in een kamer van 7 zaten. Dinsdag blijkt dus de rustigste dag te zijn. Maarja kan niet overal in het weekend zijn. Uiteindelijk wel nog gezellig gehad met een paar gasten uit Zuid Amerika. Gister hadden we kroegentocht. Dat was wel gaaf. Helaas door het weer en de tijd van de week dat ik kwam viel Surfers Paradise wat tegen. Vanmorgen na 5 uurtjes slaap de bus gepakt naar Brisbane waar ik nu dus een nachtje ben voor ik morgen het vliegtuig neem naar Auckland.

Helaas is het de laatse paar dagen vooral bewolkt en aan het regenen, maar verder is het super hier. Je hebt alle vrijheid om ergens langer of korter te blijven of wat dan ook. Ook heb ik een hoop mensen ontmoet, veel gefeest en van het weer genoten. Alleen reizen bevalt goed. Je komt zo makkelijk mensen tegen. Veruit de meeste backpackers reizen alleen en de manier waarop hostels zijn ingericht maakt contact leggen heel makkelijk.

Heb tot nu toe vooral veel strand en feesten gedaan. Dat gaat nu wel anders worden. Voor Nieuw Zeeland heb ik de Stray geboekt. Een flexibele bus tour waarbij je ook ergens langer kan blijven als je wil en dan op de volgende bus stappen. Ga nu veel natuur zien en ook skydiven waarschijnlijk. Na een maand vlieg ik weer terug naar Brisbane om mijn reis naar het noorden te vervolgen. Ik kijk er heel erg naar uit en jullie horen wel weer van me hoe het was!

  • 27 Maart 2014 - 16:12

    Marja:

    Hoi Erik,
    We waren al enorm benieuwd hoe het met je ging. Zo te lezen heb je het prima naar je zin en staat je nog veel moois te wachten. Jammer van het weer de afgelopen dagen.
    Nog heel veel reisplezier toegewenst en tot het tweede verslag...
    Marja

  • 27 Maart 2014 - 20:13

    Trudy:

    Lieve Erik,

    Fijn dat je een verslag hebt gemaakt van je eerste tijd in Australië. Ontzettend leuk om te lezen.
    Ik heb al erg veel korte berichtjes via mijn mobiel gekregen, maar door dit verhaal krijg ik natuurlijk een veel betere indruk van wat je allemaal doet en zo.
    Ontzettend veel plezier in Nieuw-Zeeland!

    Geniet er van en veel liefs van mij,
    Mam

  • 27 Maart 2014 - 21:33

    Ton En Sylvia Peters:

    Zo te zien vermaak je je prima,dat je gaat SKYDIVEN ik zou het niet durven,heel dapper van je!!!!!!!!!!!!!
    We wensen je een goed verblijf toe pas op jezelf en geniet met volle teugen!!!!!!!

    Groetjes,
    Ton en Sy

  • 27 Maart 2014 - 22:02

    Margo:

    Hoi Erik
    Hartstikke leuk om je reisverslag te lezen en zo te zien heb je het helemaal naar je zin. Wat een geweldige ervaring, ook een beetje jaloers dat je gaat skydiven!!! Helemaal top!!
    Geniet er lekker van! Veel plezier,
    Margo

  • 27 Maart 2014 - 23:08

    Arno:

    Hey Erik,
    Leuk om je eerste verslag te lezen.
    Je hebt in deze eerste paar weken al een hoop gedaan en mensen ontmoet.
    Goede reis naar Nieuw Zeeland en heel veel plezier daar.
    Groetjes Pap


  • 28 Maart 2014 - 07:45

    Steef Wouters:

    Hee Erik,

    Mooi verslag zeg. Je maakt heel wat mee. Natuurlijk hebben wij het hier in Wateringen ook fantastisch. Maar het is toch anders. Ik mis je wel hoor in het Velo 2 team. Achterin is het toch altijd gezellig als je daar loopt. Heel veel plezier op de vervolgreis. Ik blijf je verslag graag lezen. Zit er ook af en toe n fotootje bij ?

    Groet,

    Steef en Tineke Wouters

  • 28 Maart 2014 - 10:41

    Robin & Els:

    Hoi Erik,

    Leuk om wat te horen. Zo te horen heb je het prima daar op jezelf! Lekker reizen en je eigen ding doen. Leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt. Heel veel plezier nog en geniet ervan!

    Groetjes Robin & Els

  • 28 Maart 2014 - 11:30

    Desiree:

    Leuk verslag, was net alsof ik er zelf bij was. Heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Schijnt erg mooi te zijn, dus geniet niet alleen van de meiden maar ook van de natuur. Groetjes, Désirée

  • 29 Maart 2014 - 14:31

    Willeke:

    Ik ben jaloers!!!!!!!!!
    Dat er nog maar veel mooie verslagen mogen komen.
    genieten hoor, Willeke

  • 03 April 2014 - 10:46

    AGroo:

    Hoi Erik,

    leuk verslag en ik las ook over St. Patricks day dat is een Ierse Traditie en alles is dan in het groen , heel apart
    In Nw Zeeland zal het wel heel wat anders zijn als Australië maar ook wel heel mooie natuur als ik de foto's van Melissa en Chantal zie. Succes met skydiven en wel een filmpje laten maken he anders geloven we je niet
    Veel plezier nog!

    Gr. Aad Gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2014

Het zit er weer op

25 Mei 2014

Brisbane - Cairns

24 April 2014

Back to Oz

07 April 2014

Kiwiland verkennen

27 Maart 2014

Eerste verslagje vanuit Australie

Actief sinds 09 Maart 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 13615

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: